Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde iş bırakma eylemi yapan sağlık işçileri kazanıma ulaştı Reviewed by alp on . Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde sağlık işçilerinin, belirli süreli iş sözleşmesi dayatmasına ve işçilere zorla yeni iş başvuru formu imzalatılm Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde sağlık işçilerinin, belirli süreli iş sözleşmesi dayatmasına ve işçilere zorla yeni iş başvuru formu imzalatılm Rating: 0

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde sağlık işçilerinin, belirli süreli iş sözleşmesi dayatmasına ve işçilere zorla yeni iş başvuru formu imzalatılmasına karşı başlattığı direniş kazanıma ulaştı.

kocaeli-kazanim-1Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde sağlık işçileri, zorla imzalatılmaya çalışılan belirli süreli iş sözleşmesi ve yeni iş başvuru formu imzalatılmasına karşı 10 Haziran günü başlattıkları iş bırakma eleminin sonucunda kazanıma ulaştı.

Devrimci Sağlık-İş öncülüğünde iş bırakan işçiler bugün de eylemlerine devam etti. Hastane yönetimi, işçilerle görüşme talebinde bulundu.

İşçiler görüşme öncesinde şu talepleri hazırladı:

1. Kocaeli Üniversitesi Döner Sermaye İşletmesi (Üst işveren) olarak şu anda hastanemizde çalışan temizlik işçilerinin şirket değişimleri sırasında özlük hakları ve iş güvenceleri bakımından yasal olarak kazanılmış tüm haklarını korumayı,
  2. Bu sözleşme öncesinde ve sonrasında devam eden mahkemelerde kazanılmış hakların çalışanlarımıza tam olarak yansıtılmasının sağlanmasını,
  3. Şirket değişimleri sırasında yeni sözleşme yapılan şirketin işçiler aleyhine yapacağı her türlü hukuksuzluğa izin vermeyeceğimizi ve üst işveren olarak müdahil olacağımızı taahhüt ediyoruz.

İşçilerin bu taleplerinin tamamı hastane yönetimi tarafından kabul edilerek imza altına alındı.

İşçiler dün de üç talep sunmuştu. İşçilerin dünkü talepleri şu şekildeydi:

1. Hastane yönetimi, belirli süreli iş sözleşmesi ve yeni iş başvuru formu imzalatmaktan vazgeçilsin.
  2. Hastane yönetimi tarafından zorla imzalatılan bu belgeler geri verilsin.
  3. Hastane yönetimi işçilerin ikametgah, kimlik numarası gibi belgeler işçi komitesinin onayı olmadan alınmasın.

Yapılan görüşmede hastane yönetimi işçilerin son iki talebini kabul ederken ilk taleplerini değerlendireceklerini söylemişti. İşçilerse bunun üzerine direnişlerini sürdürme kararı almıştı.

İşçilerin eylemine hastanedeki üç vardiyada çalışan tüm sağlık işçileri katılmış, hekimler, tıp öğrencileri ve sağlık emekçileri de eyleme katılmıştı.

Sendika.Org / Kocaeli

kocaeli-kazanim-2 kocaeli-kazanim-3 kocaeli-kazanim-4